Как да четем етикета на козметиката

Какво забелязвате първо, когато пазарувате козметика? Красивата опаковка, обещаващото заглавие или директно поглеждате към списъка със съставки? Случвало ли ви се е да се заблудите от името на даден продукт? Как да намирате важната информация върху етикета и наистина да знаете какво съдържа новия ви крем за лице или душ гел - научете тук. 

Поредност на съставките

INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) е терминът, използван за списъка, изброяващ съставките. Той следва ясно дефинирана рамка, използвана в цял свят, което улеснява процеса както за производителите, така и за потребителите. Според системата INCI, съставките трябва да бъдат записани с научните им наименования, а растенията - с техните латински имена.

Задължително условие е компонентите да бъдат изброени в низходящ ред, започвайки от тези с най-голямо съдържание. Това правило обаче не важи за тези, които присъстват в концентрации по-малко от 1%. Те могат да бъдат изписани, както производителят реши.

Важно е да знаете, че само защото дадена съставка не е в горната част на списъка, това не означава, че нейното действие ще е равно на 0. Някои екстракти или масла са достатъчно ефективни в по-малки концентрации.

Хипоалергенен

Хипоалергенните продукти обикновено обещават по-малка възможност от образуване на алергична реакция спрямо останалите. Терминът е много популярен в козметичните среди, особено за продукти, които са предназначени за чувствителна кожа. Но преди да заложите на такъв вариант, трябва да сте запознати с това, че до момента не съществуват държавни стандарти или дефиниции, които да служат за регулиране на употребата на термина или да гарантират, че продуктите, маркирани като хипоалергенни не биха причинили алергична реакция на 100%.

 

Символи

Някои от символите върху етикета могат да бъдат много полезни и да покажат основна информация за продукта. Например, печат или лого на външни организации за сертифициране на органична козметика като COSMOS. Те доказват, че продуктът или цялата марка са официално сертифицирани и козметиката е действително органична, а не просто твърдение на бранда. За да получат този сертификат, продуктите трябва да отговарят на конкретните стандарти, изисквани от сертифициращия орган.

От друга страна, някои марки поставят неофициални, създадени от тях символи, твърдящи, че даденият продукт е органичен, веган, не е тестван върху животни и т.н. Това често се оказва маркетингова стратегия. Понякога обаче твърдението може да бъде вярно, но производителят е избрал да не преминава през сертифициране (обикновено поради високите разходи).

Официални символи

По-долу ще откриете някои от официалните, одобрени символи. Списъкът не е пълен, разбира се, но сме сигурни, че е добър старт за вашите познания и ще бъде полезен.

Рециклиране

 

Сертифициращи организации: Органична и веган козметика 

Сертифициращи организации: Без тестване върху животни/без съставки, тествани върху животни 

ВХОД В ПРОФИЛА

Възстановяване на паролата

НИЕ ЩЕ СЕ СВЪРЖЕМ С ВАС!
ПИШЕТЕ НИ!